Australia 2015 - 2016 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Cees Bulck - WaarBenJij.nu Australia 2015 - 2016 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Cees Bulck - WaarBenJij.nu

Australia 2015 - 2016

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

03 December 2015 | Australië, Darwin

Hoewel we al maanden geleden deze zoveelste reis geboekt hadden, begonnen de echte voorbereidingen pas enkele dagen van tevoren. Een paar koffers met spullen mee is toch wel nodig.
Maar maandagmiddag 30 november begon de reis tocht echt, toen Rinus ons en onze koffers in bar slecht weer naar het station bracht. Met zulk weer is het geen straf om de Australische zomer in te gaan! De treinreis naar Schiphol, het busritje naar en het inchecken in het Ibis Budget Hotel verliepen zonder problemen. Dinsdagochtend moesten we wel vroeg op om met de bus van 07.06 naar de vertrekhal te worden gebracht. Dat zenuwengedoe van online inchecken 48 uur voor vertrek is eigenlijk volkomen onnodig. De mogelijkheden om zelf je stoelen te kiezen zijn zeer beperkt en met het E-ticket ben je op Schiphol ook zo ingecheckt. Dat moest zoals gebruikelijk drie uren voor vertrek plaatsvinden, zodat we al voor 8 uur zonder ingecheckte koffers op Schiphol rondliepen en aan de Starbucks' konden.
Vrijwel geheel volgens schema konden we rond 10 uur aan boord gaan van het vliegtuig van Singapore Airlines en om kwart voor 11 begon het ellenlange pokkeneind liegen van 12 uur naar Singapore dan echt. Vliegtuigmaaltijden naar binnen werken (niet slecht!), muziek luisteren, een praatgrage, maar wel aardige Nederlandse dame naast ons op weg naar Lombok en wat hazenslaapjes brachten ons dan toch naar Changi Airport. Hier hadden we nog bijna 4 uren de tijd voordat onze aansluitende vlucht naar Darwin ging vertrekken aansluitende vlucht naar Darwin ging vertrekken. We konden de zonnebloementuin, de orchideeentuin en de koikarpers bekijken. De koffie was deze keer van The Coffee Bean.
Ook de vlucht naar Darwin verliep soepel en rond 3 uur dinsdagmiddag plaatselijke tijd zetten we voet op Australische bodem. Onmiddellijk viel de buitengewone Australische vriendelijkheid op van douane, buschauffeur en hotelmanager (of hoe heet zo'n iemand?). We ziten nu in een zeer luxe appartement in de hoofdstraat van Darwin Mitchel Street op de 10e verdieping met een schitterend uitzicht.
Na ons geinstalleerd te hebben deden we wat boodschappen bij de Coles en maakten we kennis met de zomerse temperatuur. 's Avonds koelden we enigszins af in het zwembad.
Donderdag 3 december was onze eerste volle dag in Australie. We hebben veel gewandeld (en gezweten!), o.a. door Bicentennial Park, geinformeerd naar fietsen huren, hetgeen we morgen gaan doen, en een excursie geboekt voor a.s. zaterdag (Sinterklaasdag!) naar Litchfield, National Park.
De koffie was vandaag van Gloria Jeans en het zwembad was weet even lekker om af te koelen.

• 03 December 2015 - 13:13

John:

Hallo vakantiegangers,
    Goede vlucht gehad zo te horen en veilig aangekomen.
    Geniet van jullie weekje in Darwin en dan op naar de family.
    Hier zijn we vol verwachting van de Sint en gevolg en dat is aan de kinderen goed te merken.
    Jullie zijn net op tijd weg, want er schijnt een griep epidemie te zijn uitgebroken. 1 zieke juf vanochtend ( Ina) en GEEN vervanging te krijgen!!
    Alles is toch weer op z'n pootjes terecht gekomen hoor!
    Groet
    John

• 04 December 2015 - 12:01

Cees Van Den Bulck:

4 december 2015.
    Zojuist zijn we weer terug in ons appartement op 105 Michel. Er was namelijk brandalarm, net als gistermiddag toen we bij het hotel terugkwamen na een wandeling. Het gebouw is vrij nieuw, dus ik denk, dat er iets nog niet goed staat afgesteld. Niettemin moest iedereen via de trappen het hotel verlaten en kwam de brandweer de zaak controleren. Pas toen de brandweer klaar was, konden we weer naar boven, gelukkig met de lift.
    Vandaag hebben we flink gezweten tijdens onze fietsdag in Darwin en omgeving. We hebben genoten van mooie stranden, mooie parken en fraaie vergezichten. Zwemmen in zee zit er niet in, want in dit seizoen maakt de box jelly fish zwemmen levensgevaarlijk. Op het eind van de rit werden we getrakteerd op een tropische regenbui, hetgeen normaal is tijdens dit regenseizoen. We konden net op tijd onder een afdak schuilen, waarbij we aan de praat raakten met een sympathieke Noorse jongedame.
    Na wat boodschappen bij de Woolies en een paar postzegels konden we weer enigszins afkoelen in het zwembad.
    Rond 6 uur hebben we geskyped met de familie in Perth: 1,5 uur tijdsverschil.

• 05 December 2015 - 11:38

Cees Van Den Bulck:

Om privé redenen zal ik geen verslagen meer op Waarbenjij.nu plaatsen. Ik laat het bij kleine berichten en een enkele foto op Facebook.